بستن

تعمیر یخچال در منزل ، تعمیر یخچال،یخچال

انواع تصفيه آب خانگي و صنعتي

پیشگیری از بارداری با وازکتومی و سوال های متداول درمورد وازکتومی 


وازکتومی بدون تیغ جراحی یک روش دایمی پیشگیری از بارداری برای آقایان است . این روش با یک عمل جراحی سرپایی و بی حسی موضعی و معمولا" در فاصله زمانی کوتاه تر از 20دقیقه انجام می گیرد . طی این عمل لوله های اسپرم بر ،از طریق ایجاد یک سوراخ کوچک برروی کیسه بیضه ها بسته می شوند.بسته شدن لوله های اسپرم بر ،از وروداسپرم ها به مایع منی جلوگیری می نماید . دراین حالت مایع منی فرد بدون اسپرم بوده و لقاح انجام نخواهد شد. یکی از اثر بخش ترین روش های پیشگیری ازبارداری است . با پیگیری های بعد از عمل و انجام دونوبت آزمایش آنالیز اسپرم پس از عمل جراحی که نبودن اسپرم در مایع منی راتایید کند ، میزان موفقیت نزدیک به 100%است.


پیشگیری از بارداری با وازکتومی و سوال های متداول درمورد وازکتومی



مزیت های این روش عبارتند از : - اثربخشی بالا ، - نیاز نداشتن به بیهوشی ،- دایمی بودن ، - تداخل نداشتن با فعالیت جنسی ، - عدم نیاز به یاد آوری و مراجعه های مکرر ، - نداشتن اثر منفی بر قدرت مردانگی ،میل جنسی و صفت های ثانویه مردانه (ریش و سبیل و صدای مردانه) ، - عارضه نداشتن برای سلامتی استفاده کننده در دراز مدت ، - تاثیر نداشتن بر حجم و ظاهر مایع منی و کیفیت تماس جنسی ، - افزایش لذت جنسی به دلیل از بین رفتن نگرانی حاملگی ناخواسته ، - اثربخشی بیشتر ،نیاز کمتر به مراقبت های قبل و پس از عمل ، زمان کوتاه تر عمل جراحی ، عارضه های کمتر در مقایسه با بستن لوله های رحمی

باورها و پرسش ها:



انجام وازکتومی موجب کاهش لذت جنسی در مردان می شود.

پاسخ : خیر. عمل وازکتومی تاثیری بر روی لذت جنسی فرد عمل شده ندارد . حتی با برطرف کردن نگرانی از حاملگی ناخواسته می تواند باعث بهبود لذت جنسی گردد.


وازکتومی باعث تاخیر در انزال می گردد.

پاسخ :خیر. وازکتومی تاثیر قابل توجهی در مدت زمان تماس جنسی ایجاد نمی کند. اگر یکی از اهداف شما از انتخاب این روش زیاد شدن مدت تماس جنسی است ، بهتر است که یک بار دیگر به تصمیم خود فکر کنید . در واقع وازکتومی فقط باعث می شود که مایع منی مرد بدون اسپرم باشد و پس از وازکتومی هیچ تغییر دیگری مانند طولانی شدن یا کوتاه شدن زمان انزال صورت نمی گیرد.البته وازکتومی می تواند به صورت غیر مستقیم و باکمتر کردن نگرانی های ناشی از وقوع حاملگی ناخواسته باعث بیشتر شدن تعداد تماس های جنسی و به دنبال آن بهبود کیفیت تماس جنسی شود.


بعد از وازکتومی حالت نعوظ برای مرد ایجاد نخواهد شد و اصطلاحا" می گویند از مردی می افتد.

پاسخ : باید توجه داشت که یک عمل جنسی طبیعی نیازمند سلامت دستگاه تناسلی و روحی روانی فرداست. وازکتومی ارتباطی با این دومسئله نداشته و هیچگونه اختلالی در سلامت این دو قسمت بوجود نمی آورد .باتوجه به روند نعوظ ، وازکتومی نمی تواند اختلالی در این روند ایجادنماید.


بعد از وازکتومی دیگر انزال در مردان روی نمی دهد.

پاسخ : خیر زیرا نطفه ها تنها2 - 1 % حجم مایع منی را تشکیل می دهند. بعد از وازکتومی فقط جلوی ورود نطفه به داخل مایع منی گرفته می شود و هیچ تغییری در حجم یا کیفیت انزال ایجاد نمی شود . در واقع مایع منی مثل یک استخر پر از ماهی است که در وازکتومی فقط ماهی ها از استخر خارج می شوند وآب و کاشی و سرامیک استخر سر جایش باقی می ماند.


وازکتومی باعث از بین رفتن صفات مردانه می شود.

پاسخ : خیر.صفت های مردانه وابسته به هورمون های جنسی مردانه است که از بیضه ها ترشح می شوند . با توجه به اینکه بیضه ها در وازکتومی دست نخورده باقی می مانند،هورمون های مردانه مانند قبل از بیضه ها ترشح می شوند و صفت های مردانه پابرجا خواهند بود.


وازکتومی حالت های زنانه در آقایان ایجاد می کند.

پاسخ : خیر. وازکتومی و اخته شدن دو کار کاملا" متفاوت هستند . حالت ها و رفتار مردانه آقایان وابسته به هورمون های مردانه است که با وازکتومی هیچ تغییری در آنها ایجاد نمی شود وبنابراین حالت های مردانه در آقایان بعد از وازکتومی مانند گذشته ادامه می یابد.


مردی که وازکتومی کند دیگر مرد نیست .

پاسخ : عمل وازکتومی هیچ اثری روی صفات مردانه ندارد . اگر منظور از مرد بودن بچه دار شدن باشد ،طبیعی است که فرد وازکتومی شده دیگر بچه دار نمی شود . ولی اگر منظور از مردانگی سایر موارد است ،پس از وازکتومی هیچ تغییری در این مشخصات بوجود نخواهد آمد.


بعد از انجام عمل وازکتومی نیاز به استراحت طولانی مدت می باشد.

پاسخ :خیر . فرد وازکتومی شده فقط احتیاج به یک شبانه روز استراحت دارد و باید به مدت یک هفته نیز از انجام کارهای سنگین بدنی پرهیز کند(برای پیشگیری از درد و خونریزی). پس از یک هفته انجام کلیه فعالیت های روز مره بلامانع است .


وازکتومی روی شغل فرد تاثیر می گذارد.

پاسخ : خیر. وازکتومی هیچ تغییری در توانایی های جسمی فرد بوجود نمی آورد. به استثنای استراحت و پرهیز از انجام کارهای سنگین به مدت یک هفته ،انجام هرگونه فعالیت شغلی برای فرد وازکتومی شده بلامانع است.


انجام کار سنگین موجب باز شدن لوله ها می شود.

پاسخ :خیر .توصیه به محدودیت انجام کار سنگین در هفته اول بعد ازعمل تنها به منظور پیشگیری از بروز درد و خونریزی احتمالی است . انجام کار سنگین در هر زمانی بعد از عمل هیچ ارتباطی یا اثری بر باز شدن لوله ها ندارد.


وازکتومی باعث دلسردی مرد به زن و زندگی می شود.

..پاسخ : خیر. وازکتومی مانند هر روش دیگر پیشگیری از بارداری، فقط از بارداری های ناخواسته جلوگیری می کند . اگر داوطلب وازکتومی این روش را با آگاهی ، مشورت و رضایت کامل خودش و همسرش برای هدف تنظیم خانواده انتخاب کرده باشد مطلقا" چنین مشکلی به وجود نخواهد آمد.


به علت اطمینان این روش احتمال خیانت آقایان نسبت به همسران خود افزایش می یابد.

پاسخ :خیر. خیانت آقایان نسبت به همسران خود به عوامل دیگری همچون مسائل تربیتی ، اخلاقی و عقیدتی فرد بستگی دارد . انجام دادن یا انجام ندادن وازکتومی باعث پایبندی بیشتر یا کمتر نسبت به همسران نخواهد شد. ضمن اینکه تاکید می نماییم که برای انتخاب این روش ثبات و تفاهم در زندگی الزامی است.


وازکتومی دخالت در کار خدااست.

پاسخ : خیر. خداوند به انسان اختیارداده است که شرایط محیطی و طبیعی اطراف خود را براساس مصالح خود و جامعه ،پس از تعقل و تفکر و به شرط نداشتن منع شرعی تغییر دهد . با توجه به اینکه مراجع محترم تقلید این عمل را مجاز دانسته اند ، نمی توان این عمل را دخالت در کار خدا دانست .


وازکتومی چون در حضور دیگران انجام می شود زشت و ناپسند بوده و از نظر شرعی اشکال دارد .

پاسخ : خیر. وازکتومی صرفا" توسط پزشک مرد و دستیار مرد وی انجام می شود و تمام شئونات داوطلب از جمله محرمانه بودن در روند انجام کار حفظ می گردد.


مردی که وازکتومی می کند محبوب به حساب نمی آید

.پاسخ : خیر. استفاده از روش وازکتومی محرمانه است و به دیگران آگاهی داده نمی شود تا اینکه بتواند باعث محبوبیت یا عدم محبوبیت فرد گردد. در چارچوب خانواده نیز به نظر می رسد که با توجه به اینکه مرد با انتخاب روش وازکتومی در امر تنظیم خانواده مشارکت می کند و مسئولیت می پذیرد ، ممکن است باعث محبوبیت بیشتری برای او در خانواده اش شود .


وازکتومی باعث ضعیف شدن چشم مردان می شود


. پاسخ : خیر. دروازکتومی فقط راه ورود اسپرم ها به مایع منی بسته می شود.در نتیجه ضعیف شدن چشم ارتباطی به این روش ندارد. البته باید به یادداشت که با گذشت زمان تمام انسان ها دچار پیر چشمی و ضعف چشم می شوند . بسیاری از انسان ها نیز به دلایل ارثی دچار ضعف چشم هستند ودر هر حال انجام وازکتومی برای چشم مشکلی را به وجود نمی آورد.


وازکتومی یک نقص عضو برای آقایان می باشد.

پاسخ : خیر. وازکتومی تنها راه ورود اسپرم ها به مایع منی را می بنددودرهیچ عملکردبدنی اختلالی ایجاد نمی کند . باتوجه به اینکه این روش آگاهانه وآزادانه توسط فرد انتخاب شده ودرصورت تمایل با شانس بالایی برگشت پذیر نیز می باشد ،بنابراین نمی توان آن رانقص عضو به حساب آورد .


وازکتومی در بعضی مردان بیماری های عصبی ،روحی و روانی و افسردگی به وجود می آورد.

پاسخ : خیر.یکی از مواردی که در مشاوره وازکتومی باید به آن دقت شود این است که داوطلبین وازکتومی باید از وضعیت باثبات عصبی ،روحی و روانی برخوردار باشند. اگر انتخاب این روش نا آگاهانه وبدون مشاوره جامع وکامل باشد ،ممکن است باعث اختلالات روحی و روانی و افسردگی گردد. این مسئله تاکیدی بر لزوم مشاوره دقیق است .


وازکتومی باعث چاقی شدید می شود.

پاسخ : خیر. آن چه که باعث چاقی حیوانات می شود ،اخته شدن است . وازکتومی هیچ ارتباطی و شباهتی با اخته شدن ندارد . مهمترین عواملی که باعث چاقی انسان می شوند عبارتند از : مشخصه های ارثی ،پرخوری ،افزایش سن و اختلالات غددی که هیچکدام با وازکتومی مرتبط نمی باشند . از آنجایی که فرد پس از وازکتومی احساس آرامش و امنیت بیشتری نسبت به قبل دارد ،ممکن است اشتهای اوبیشتر شده و چاقی مختصر در فرد ایجاد شود که این مسئله نیز به سادگی توسط فرد وازکتومی شده قابل کنترل است.


وازکتومی باعث زردی می شود.

پاسخ : خیر. وازکتومی باعث زردی نمی شود . وازکتومی هیچ ارتباطی با اعضای داخلی بدن و کبد ندارد که بتواند باعث زردی و مشکلاتی مانند آن شود


وازکتومی باعث ابتلا به سرطان خون می شود

. پاسخ : خیر. وازکتومی باعث سرطان خون ، پروستات و یا هیچ سرطان یا بیماری دیگری نمی شود . ارتباط نداشتن وازکتومی با سرطان ها توسط سازمان جهانی بهداشت نیز تایید شده است.


وازکتومی باعث ضعف بدن می شود.

پاسخ : خیر. وازکتومی هیچگونه تاثیری برروی قوای جسمی نداشته و پس از انجام کامل دستورات بعد از عمل ،ادامه فعالیت های فیزیکی قبلی فردامکانپذیر است. اگر منظور از ضعف ،ضعف در قدرت مردانگی است ،این مسئله مربوط به هورمون های مردانه است که این هورمونها در وازکتومی دست نخورده باقی می مانند.


مردانی که وازکتومی کرده اند در آینده ممکن است به بیماری سخت مبتلا شوند.

پاسخ : خیر.در طول بیش از 100سال سابقه انجام وازکتومی در کشورهای مختلف دنیا هنوز ارتباط هیچ نوع بیماری با وازکتومی ثابت نشده است . البته باید در نظر گرفت که با گذشت زمان امکان ابتلا به هربیماری برای هر انسانی وجوددارد و نمی توان بروز هربیماری را پس از انجام وازکتومی ،بدون دلیل روشن ،به این عمل نسبت داد.


وازکتومی عیب بسیار مهمی برای مردان به شمار می رود.

پاسخ : خیر. وازکتومی روش مورد استفاده بسیاری از افراد در کشورهای مختلف دنیا است که افرادبایدآن را آگاهانه و آزادانه انتخاب نمایند و هیچگونه عیب و ایرادی برای مردان محسوب نمی شود،همانطوریکه بستن لوله در خانم ها هیچگونه عیب و ایرادی در آنها ایجاد نمی کند.


آیا وازکتومی موجب ناتوانی جنسی می شود؟

پاسخ :خیر. وازکتومی هیچ تاثیری برعملکرد سیستم عصبی ،هورمونی و جنسی افراد ندارد. در واقع عملکرد جنسی دست نخورده باقی مانده و کارکرد بیضه ها مانند قبل است . حتی می توان گفت با برطرف شدن نگرانی از حاملگی ناخواسته ،فعالیت جنسی در زوجین بهبود می یابد. تفاوتی که در فرد بعد از وازکتومی ایجاد می شود فقط باعث می شود که فرد دیگر بچه دار نشود.


آیا وازکتومی باعث کاهش میل جنسی می شود؟

پاسخ :خیر. همه احساسات انسان از جمله احساسات و میل جنسی از طریق مغز کنترل می شود . در واقع میل جنسی ارتباطی با وازکتومی ندارد و وازکتومی حتی به صورت غیر مستقیم با برطرف کردن نگرانی حاملگی ناخواسته می تواند باعث بهبود میل جنسی گردد.


آیا وازکتومی باعث سرد مزاجی در مردان می شود؟

پاسخ :خیر. وازکتومی تاثیری بر روی میل جنسی ندارد . اگر زوجین اطلاعات کاملی درباره وازکتومی داشته باشند ، این کار می تواند باعث بهتر شدن ارتباط احساسی آنها شود.


آیا وازکتومی باعث درد بیضه ها در موقع انزال می شود ؟

پاسخ :معمولا"خیر. در وازکتومی هیچ صدمه ای به اعصاب یا عروق بیضه وارد نمی شود . در اولین روزهای بعد از وازکتومی ممکن است دردی در بیضه ها احساس شود که این درد بعد از چند روز و کمتر شدن التهاب محل عمل و رعایت دقیق دستورات پس از عمل برطرف می شود . اگردردی بعد ازهفته اول احساس شود ،بیشتر به دلیل حساس شدن فرد وازکتومی شده نسبت به بیضه هااست و باید دقت کرد که این مسئله عارضه عمل نیست.


آیا وازکتومی باعث ایجاد درد در هنگام نزدیکی می شود؟

پاسخ :خیر. بعد از وازکتومی تاچندروز نباید تماس جنسی انجام شود .اگر این توصیه رعایت شود ،پس از گذشت این مدت مشکلی پیش نخواهد آمد.


آیا وازکتومی می تواند باعث حاملگی ناخواسته شود؟

پاسخ :معمولا"خیر. در استفاده از همه روش های پیشگیری از بارداری درصد ناچیزی از شکست روش وجوددارد .امابایددقت کرد که موفقیت وازکتومی در پیشگیری از بارداری به ویژه با رعایت دستورات پس از عمل نزدیک100%است .باید به یادداشت که هرفرد تاسه ماه بعداز انجام وازکتومی باید از یک روش مطمئن پیشگیری ازبارداری استفاده کند . پس از گذشت سه ماه و انجام بررسی های لازم ،فرد دیگر نیازی به استفاده از روش ها ندارد. اگردر سه ماه بعد از عمل از روش مطمئن استفاده نشود ،احتمال بارداری ناخواسته زیاد خواهد بود.


آیا برای انجام عمل وازکتومی نیازی به بستری شدن وجود دارد ؟

پاسخ :خیر. وازکتومی با بی حسی موضعی انجام می شود. فرد وازکتومی شده حداکثر یک ساعت بعد از عمل مرخص می شود و نیازی به بستری شدن ندارد.


آیا عمل وازکتومی باعث درد می شود؟

پاسخ :خیر. وازکتومی مخصوصا" باروش بدون استفاده از تیغ جراحی و بی حسی موضعی معمولا"بادرد همراه نیست . احساس درد خفیف در چندروزاول طبیعی بوده وبارعایت دستورات بعد ازعمل و مسکن های معمولی برطرف می شود.


آیا وازکتومی باعث خونریزی می شود؟

پاسخ :خیر.وازکتومی در روش بدون استفاده از تیغ جراحی معمولا" هنگام عمل یا پس از عمل خونریزی ندارد . خونریزی بسیار کم در حد چند قطره در هنگام عمل طبیعی بوده و معمولا" پس از عمل مشاهده نمی شود . ولی باید به یاد داشت که رعایت دستورات پس از عمل برای پیشگیری خونریزی احتمالی بعد از عمل ضرورت دارد .


آیا وازکتومی حرام است؟

پاسخ : خیر. در زمینه جایز بودن این روش فتاوی زیادی از مراجع تقلید و علمای اهل تشیع و تسنن وجوددارد.


وقتی زن می تواند لوله های خود راببنددچرامرد این کار را انجام دهد؟

پاسخ : البته خانم ها نیز می توانند لوله رحمی خویش را ببندند ،اما وازکتومی با توجه به احتیاج نداشتن به تیغ جراحی و بیهوشی عمومی ، که هردو در بستن لوله خانم ها الزامی است ،نسبت به عمل بستن لوله های خانم ها ساده تر ، مطمئن تر و کم عارضه تر است . وازکتومی نیاز به بستری ندارد و طول مدت استراحت آن نیز از عمل بستن لوله های رحمی بسیار کوتاه تر است.


آیا وازکتومی باعث پیری زودرس می شود ؟

پاسخ :خیر .اگر منظور از پیری زودرس ،سفید شدن زودرس موهاست ، این مسئله بیشتر علت ارثی داشته و در برخی از بیماریها نیز دیده می شود . با توجه به اینکه در وازکتومی فقط راه خروج اسپرم از بیضه ها بسته می شود ،هیچگونه اختلالی در عملکرد عمومی ارگان های بدن و سیستم بدن ایجاد نمی گردد و به هین دلیل پیری زودرس هیچ ربطی به وازکتومی ندارد .


آیا وازکتومی موجب اختلالات ادراری می شود ؟

پاسخ :خیر . سیستم ادراری از نظر آناتومی کاملا" جدا از سیستم تناسلی است . در وازکتومی کار روی سیستم تناسلی انجام می شود و سیستم ادراری کاملا" دست نخورده باقی می ماند ، بنابراین پس از وازکتومی هیچ مشکل ادراری به وجود نخواهد آمد.


آیا وازکتومی در دراز مدت باعث ایجاد بیماری هایی چون بیماری قلبی یا افزایش فشار خون می گردد؟

پاسخ :خیر . حتی پس از وازکتومی استرس های زندگی فرد ( که خود یکی از عوامل تشدید کننده بیماری های قلبی عروقی و فشار خون می باشد ) کمترمی شود .از طرف دیگر ،در جوامع پیشرفته وازکتومی یکی از روش های پیشگیری ازبارداری است که استفاده از آن در حال افزایش است.


آیا وازکتومی باعث ریزش موی مردان می شود؟

پاسخ :خیر . علل ریزش مو شامل :ارث ، افزایش سن ،تغییر هورمون های مردانه و برخی بیماری های داخلی هستند . انجام وازکتومی هیچ گونه تغییری در هورمون های مردانه بوجود نیاورده و با توجه به اینکه زمینه ساز بیماری های داخلی نیست ،نمی تواند باعث تغییری در موی مردان شود.


آیا وازکتومی باعث کمردرد می شود؟

پاسخ :خیر . برخلاف تصور بعضی از مردم که جریان مایع منی و تشکیل نطفه را مرتبط باکمر یا آب کمر می دانند ،جریان مایع منی مربوط به بیضه ها ،کیسه های منی و پروستات بوده و ارتباط خاصی با کمر و بیماری های کمر و دردهای آن ندارد.


آیا وازکتومی یک جراحی بوده و دارای عوارض جراحی است ؟

پاسخ : بله وازکتومی یک جراحی است . اما با توجه به تکنیک آن که استفاده از بی حسی موضعی و عدم استفاده از تیغ جراحی می باشد ،عوارض بسیار کم و قابل کنترلی دارد . همچنین لازم به تاکید است که وازکتومی به هیچ عنوان یک جراحی لیزری نیست .
آیا وازکتومی غیر قابل برگشت است ؟
پاسخ : باید توجه داشت که این عمل برای کسانی توصیه می شود که تمایل به باروری مجدد ندارند ولی قابل ذکر است که بااستفاده از روش های جراحی میکروسکوپی امکان ترمیم لوله ها تقریبا" 100% و امکان بازگشت باروری تقریبا"70 -60% است . موفقیت عمل برگشت خود به عواملی مانند مهارت پزشک ، تجهیزات جراحی ،طول مدتی که از انجام وازکتومی می گذرد و طولی از لوله که برداشته شده است دارد. احتمال موفقیت عمل برگشت وازکتومی در افرادی که با روش بدون تیغ وازکتومی شده اند بیشتر است.
آیا وازکتومی صد درصد برگشت پذیر است ؟

پاسخ :خیر . با وجود امکانات انجام عمل برگشت وازکتومی و همچنین روش های کمک باروری امکان بچه دار شدن پس از وازکتومی زیاد است ،اما باید توجه داشت که فرایند انجام این روش ها بسیار پرهزینه و وقت گیر است ،بنابراین بهتر است این روش بعد از انجام مشاوره های دقیق وتثبیت وجود تفاهم و ثبات در خانواده و عدم تمایل به باروری مجدد در زوجین انتخاب و استفاده شود.

آیا پس از وازکتومی محل بخیه عفونت می کند؟

پاسخ : معمولا"خیر. در وازکتومی به روش نوین از تیغ جراحی و بخیه استفاده نمی شود و فقط یک چسب روی محل عمل زده می شود که احتمال ایجاد عفونت در محل چسب زدن بسیار کم است . البته انتهای لوله ها درون کیسه بیضه بخیه می شوند . در برخی افراد ندرتا" حساسیت به نخ بخیه دیده شده که با عفونت اشتباه گرفته می شود.


آیا قدرت مردانگی بعد از وازکتومی کاهش می یابد؟

پاسخ : خیر. عمل وازکتومی تاثیری بر قوای مردانه ندارد . این عمل با اخته شدن متفاوت است ، زیرا این عمل به هیچ عنوان بر عملکرد هورمونی فرد تاثیری نداشته و فرد بعد از عمل می تواند فعالیت های جنسی خود را مانند گذشته ادامه دهد


گرد آورنده : irsanat.com :( پارسا یزدان )
تاریخ ارسال :  1394/5/22     
تعداد مشاهده :5505
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : پزشکی


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 105
تاریخ :1403/2/27
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.